-
Prekių nėra!
Kadangi
tikime savo produkcijos kokybe, visoms „Sport plius“
parduotuvėje parduodamoms prekėms suteikiame prekės grąžinimo garantiją,
kuri nustatyta vadovaujantis ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d.
įsakymu Nr. 217 „Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės“.
Jeigu įsigyta prekė yra nekokybiška, ji keičiama į analogišką kokybišką prekę, tačiau tuo atveju, jeigu nepažeistos prekės eksploatavimo sąlygos (prekės yra nesugadintos, nepažeistas įpakavimas, nebuvo naudotos).
Jei įsigytos prekės yra gražinamos pardavėjui, pirkėjas įsipareigoja sumokėti siuntimo išlaidas iki pirkėjo ir atgal pardavėjui.
Tuo atveju, jeigu iš „Sport plius“ gautos prekės netinka pagal dydį, nėra tinkamos kokybės arba dėl bet kurių kitų prižasčių jas gražinti galite per 14 darbo dienų, skaičiuojant nuo prekės gavimo dienos. Grąžinamoms prekėms galioja šios taisyklės:
Prekių gražinimui siūloma užpildyti gražinimo forma, kurią rasite čia.
Turint klausimų ar problemų dėl prekės kokybės, rekomenduojame su mumis susisiekti tiesiogiai telefonu +370 674 55156 arba apsilankyti mūsų biure Vilniuje adresu:
Drujos g. 2 - 503, 5 aukštas (darbo laikas I-V 8:00 – 17:00, VI-VII – nedirbame).
Lietuvos Respublikos ūkio ministro įsakymu patvirtintos daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės (http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=141450 ) nustato pirkėjui parduodamų prekių, išskyrus
• vaistus bei vandenį,
• elektros energiją,
• kurą,
• kitas inžineriniais tinklais tiekiamas prekes,
grąžinimo ir keitimo tvarkos bendruosius reikalavimus.
Ne maisto prekių grąžinimo ir keitimo ypatumai:
Kokius reikalavimus galima pateikti nusipirkus nekokybišką prekę?
Jeigu
pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės ne maisto prekė ir pardavėjas
su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu
iš pardavėjo reikalauti:
• pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke;
• atitinkamai sumažinti prekės kainą;
• per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus;
•
atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per
protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino vartotojas pats ar
trečiųjų asmenų padedamas;
• vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
Prekės keitimo vieta
Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje.
Dideles
ir sunkias (daugiau kaip 10 kg svorio) netinkamos kokybės ne maisto
prekes kokybei įvertinti, keisti, taisyti ar grąžinti veža pardavėjas,
jeigu pirkimo-pardavimo sutartyje nenustatyta kitaip. Tokių prekių
kokybė gali būti įvertinama ir pirkėjo namuose.
Kada prekės nekeičiamos ir negrąžinamos?
Jeigu
pardavėjas įrodo, kad prekės trūkumų atsirado dėl to, kad pirkėjas
pažeidė prekės naudojimo ar saugojimo taisykles, tokia prekė nekeičiama,
neatlygintinai trūkumai nešalinami ir pinigai negrąžinami.
Kokybiškų prekių keitimas ir grąžinimas
Jeigu
pirkėjui nepatinka nusipirktos prekės forma, dydis, spalva, modelis ar
komplektiškumas, jis turi teisę per keturiolika dienų nuo ne maisto
prekių pardavimo dienos, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio
termino, pakeisti ją analogiška preke.
Jeigu pardavėjas neturi
pakeitimui tinkamos prekės, tai pirkėjas turi teisę per 14 dienų
grąžinti prekę pardavėjui ir atgauti už ją sumokėtus pinigus.
Prekės
keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo
nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje. Pirkėjas pardavėjui pateikia
raštišką prašymą, kuriame nurodo savo pageidavimą. Prie prašymo
pridedamas kasos aparato kvitas ar pirkimo-pardavimo kvitas, arba kitas
prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas.
Pirkėjas
gali pasinaudoti nustatyta teise pakeisti nepatikusią prekę dėl jos
spalvos, dydžio, modelio ar komplektiškumo, jeigu prekė nebuvo
naudojama, ji nesugadinta ir nepraradusi prekinės išvaizdos. Prekės ar
jos pakuotės išvaizdos pakeitimų, kurie buvo būtini norint apžiūrėti
prekę, negalima laikyti esminiais prekės išvaizdos pakeitimais.
Kai
pirkėjo netenkina prekės forma, dydis, spalva, modelis ar
komplektiškumas, nekeičiamos ir negrąžinamos šios kokybiškos prekės:
• parfumerijos, kosmetikos ir tualetiniai preparatai,
• fotografijos ir kinematografijos prekės,
• spausdintos knygos, reprodukcijos ir kiti poligrafijos pramonės dirbiniai,
• audiniai,
• kiliminės grindų dangos, išskyrus kilimus ir kilimėlius,
• megzti vyriški, berniukų, moteriški arba mergaičių apatiniai,
• kūdikių drabužėliai,
• pėdkelnės, kojinės, puskojinės ir kiti panašūs dirbiniai,
• siūti vyriški, berniukų, moteriški arba mergaičių apatiniai marškiniai, naktiniai marškiniai, pižamos ir panašūs dirbiniai,
• kūdikių drabužėliai,
• liemenėlės, juosmenys, korsetai ir panašūs dirbiniai,
• perlai, brangakmeniai, taurieji metalai bei jų dirbiniai, išskyrus dirbtinę bižuteriją,
• mašinos ir mechaniniai įrenginiai,
• elektros mašinos ir įrenginiai, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatai,
• antžeminio transporto priemonės,
• laivai, valtys ir plaukiojantys įrenginiai,
• optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisai ir aparatai,
• laikrodžiai,
• ginklai ir šaudmenys,
• baldai, patalynės reikmenys, šviestuvai,
• žaislai, žaidimai, išskyrus sporto ir meškeriojimo reikmenis.
Pardavėjas,
nesutikdamas su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 10
dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jeigu įstatymai nenustato
kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą
dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie
pardavėjo, atsakymo vartotojui. Vartotojų prašymus pardavėjai nagrinėja
nemokamai.
Jeigu pardavėjas nevykdo vartotojo reikalavimo dėl įsigytų
nesaugių ir (ar) netinkamos kokybės prekių, dėl prekių grąžinimo,
trūkumų pašalinimo, kainos sumažinimo, keitimo ir (ar) informacijos
suteikimo, vartotojas turi teisę kreiptis į, Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (dėl maisto prekių, www.vet.lt ) arba į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (dėl ne maisto prekių, www.inspekcija.lt
). Šios institucijos privalo išnagrinėti vartotojo prašymą ne vėliau
kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Kai dėl objektyvių
priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti
baigtas, šios institucijos gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10
darbo dienų.
Jeigu pardavėjas Valstybinės maisto ir veterinarijos
tarnybos ar Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos pasiūlymo
tenkinti vartotojo reikalavimą netenkina, šios institucijos patikrinimo
akto kopiją pateikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (www.vartotojoteises.lt ), kuri sprendžia klausimą dėl vartotojo teisių gynimo.
Kiekvienas
vartotojas turi teisę pateikti prašymą ginčus nagrinėjančiai
institucijai (Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai), kad būtų
apgintos pažeistos ar ginčijamos jo teisės ir įstatymų saugomi
interesai.
Vartotojas, kreipdamasis į ginčus nagrinėjančią instituciją, privalo pateikti:
1)
prašymą, kuriame turi būti nurodyta: ginčą nagrinėjančios institucijos,
kuriai teikiamas prašymas, pavadinimas; vartotojo vardas, pavardė,
adresas; pardavėjo, paslaugų teikėjo, dėl kurio veiksmų (neveikimo) yra
pateikiami vartotojo reikalavimai, pavadinimas (vardas, pavardė),
adresas (buveinė); vartotojo teisės ir įstatymų saugomi interesai,
kuriuos, vartotojo nuomone, pažeidžia pardavėjas, paslaugų teikėjas;
vartotojo reikalavimas; informacija apie kreipimąsi į pardavėją,
paslaugų teikėją; informacija, ar tų pačių šalių ginčas dėl to paties
dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas ginčus nagrinėjančioje
institucijoje, ar ginčo nagrinėjimas nebuvo nutrauktas, ar ginčus
nagrinėjanti institucija yra priėmusi sprendimą, ar yra įsigaliojęs
teismo sprendimas dėl šio ginčo; pridedamų dokumentų kopijų sąrašas;
2) prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas.
Jeigu
vartotojas kreipiasi į ginčus nagrinėjančią instituciją (Valstybinę
vartotojų teisių apsaugos tarnybą) prieš tai dėl prašymo dalyko
nesikreipęs į pardavėją arba jeigu dėl to kreipėsi, bet per 10 darbo
dienų negavo jokio atsakymo, ginčus nagrinėjanti institucija turi
vartotojo prašymą išsiųsti pardavėjui ir pasiūlyti per jos nustatytą
terminą ginčą išspręsti taikiai. Nesutikdamas spręsti ginčą taikiai,
pardavėjas pateikia ginčus nagrinėjančiai institucijai motyvuotą
paaiškinimą ir jį pagrindžiančius įrodymus.
Valstybinė vartotojų
teisių apsaugos tarnyba vartotojo prašymą išnagrinėja ir sprendimą
priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo pateikimo dienos.
Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo
nagrinėjimas negali būti baigtas, ginčus nagrinėjanti institucija gali
terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų. Ginčus
nagrinėjančios institucijos sprendimo nuorašai per 3 darbo dienas
išsiunčiami vartotojui ir pardavėjui.